CTR står for Click-Through Rate og er betegnelsen for, hvor mange kliks din et søgeresultat eller en annonce får, inden for et givet antal søgninger. Desto højere CTR, desto bedre. CTR bliver både brugt inden for søgemaskineoptimering og Google Ads.
CTR udregnes sĂĄledes: Antal klik / Antal Visninger *100.
Har man eksempelvis 10 kliks ud af 100 visninger, har man en CTR pĂĄ 10%.
En god CTR er forskellig fra Google Ads til SEO, og bør ikke sammenlignes. En god CTR på den organiske del  er over 10%, hvor en god CTR i Google Ads typisk vil være over 20%. I Google Search Console kan man finde sin CTR ift. de organiske søgeresultater, hvor man ift. Google Ads, kan finde nøgletallet på de forskellige niveauer.
SEO-mæssigt har Titlen, Meta description, URL’en og Rich Snippets en indflydelse i forhold til CTR – det er derfor disse elementer, man kan forbedre for, at opnĂĄ en højere CTR.