Landing pages er ogsÄ kaldt for landingsside. Det er de sider, du lander pÄ, nÄr du klikker pÄ en annonce, eller et sÞgeresultat i de organiske sÞgeresultater. De sider, du gerne vil have, at dine besÞgende skal foretage en handling pÄ, og derfor er det en vigtig del af, at fÄ den endelige konvertering.
Hvis en hjemmeside eksempelvis reklamerer for ost, skal brugeren helst ogsÄ ledes hen pÄ en side med ost. Hvis du ikke har en konkret og relevant landingsside, vil brugeren med stor sandsynlighed gÄ tilbage til Google eller lukke sin browser.
Landingssider for SEO
I SEO-regi bÞr siden have indhold der matcher brugeren intention. Landing pages er bedst, nÄr de er relevante for brugerens sÞgning. Da Google bruger brugersignaler i deres algoritme, vil en dÄrlig landingsside sjÊldent ranke godt.
Landingssider for Google Ads
Landingssideoplevelsen er ogsĂ„ en stor del af Google Ads Quality Score. Det vil sige, at desto bedre landingssiden er, desto hĂžjere score vil du fĂ„. Dette vil betyde at din annonce bliver vist pĂ„ en bedre position, og du vil betale en “billigere” klikpris end ellers, da det er en del af auktionssystemet.